6 Nisan 2015 Pazartesi

Döşemecilik Denemeleri

             Oturduğumuz eve taşınırken  yatak odasına gömme dolap yaptırdık. Bu yüzden eski kahverengi dolabı getirmedik. Ama komidin ve tuvalet aynası hemen almadık eskiler duruyordu. Gömme dolap açık renk tuvalet masası komidinler kahverengi :)  Neyse geçenlerde beyaz bir şifonyer aldık. Böylece kahve tuvalet masası ve komidinleri şimdilik bodruma indirdik. ( onlar için de başka planlarım var)  Sonuçta yatak odasında kahve rengi bir yatak başı ve sandık kaldı. Onları da beyaza kaplamaya karar verdim. Önce pazardan deri  aldım. (Metresi 7 tl den 4 metre aldım.) Yorgancıdan elyaf aldım.( metresi 3 tl'den 2 metre aldım.) İlk önce düğmeleri yaptım.   http://meltemwind.blogspot.com.tr/p/dugme-yapalm.html
             Önce sandığı kaplamaya karar verdim. Daha küçük olduğu için daha kolay yaparım diye düşündüm.  Sandığın üzerine vidalanmış herşeyi( menteşe, kulp kilit vb.) şarşlı vidalama ile söktüm. Sandık kenarlarına sunta kötü gözükmesin diye çakılan ince tahtaları tornavida ve çekiç yardımıyla biraz zorlanarak da olsa söktüm.
               Sandığın kapağının iç yüzüne kapitone için ölçü alıp  baklava dilimleri:) çizdim.
         
                Sonra işaretlediğim yerlerden matkap ile deldim.
Evde eski süngerler vardı. Ondan kapak boyutunda kesip silikon ile yapıştırdım. Üzerini elyafı zımbalayarak kapladım.

Daha sonra deriden, kenarları sandıktan birer karış uzun olacak şekikde kestim.  En ortadaki delikten  başlayarak sandığın arkasından şiş ile deride çuvaldızı nereye batıracağımın izini çıkardım. Çuvaldıza düğmenin ipini geçirip , çuvaldızı arkadan çıkardım. Düğmenin ipini arkada çapraz bir şekilde zımbaladım.  



Kenarları dilimlere uygun şekilde döndürerek zımbaladım.  Sonuçta kurallarını pek de bilmeden sandığı kaplamayı başardım. Fena da olmadı bence:)   Sandığın alt kısmını da dcfix folyo ile kaplayacağım en kısa zamanda.


Yatak başını da aynı şekilde kapladım. sadece derinin kenarlarını döndürürken pileleri düz yaptım sandıktakinden farklı olarak. 

2 yorum:

  1. Harikasin meltemcigim ellerine saglik...emekli olunca bu tip kurslara gitmeyi dusunuyordum sen bu isleri cozmussun zaten bravo arkadasim👏👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Farklı şeylerle uğraşmayı seviyorum elimden geldiğince. Eminim sen de harika işler çıkarırsın.

      Sil